Întrebări-Răspunsuri

Adresați întrebările Dumneavoastră referitor la aspectele juridice ce țin de activitatea AEI

Întrebări-Răspunsuri

Mesajde efim.lupanciuc » Joi Feb 09, 2012 1:12 pm

Cum procedăm în cazul schimbării administratorului Asociaţiei de Economii şi Împrumut.?
efim.lupanciuc
 
Mesaje: 43
Membru din: Lun Ian 16, 2012 7:40 pm

Re: Întrebări-Răspunsuri

Mesajde efim.lupanciuc » Vin Mar 02, 2012 3:29 pm

Potrivit Legii cu privire la Asociaţiile de Economii şi Împrumut în art. 40 alin. 2, lit. d, este prevăzut că de competenţa exclusivă a consiliului asociaţiei ţine desemnarea şi revocarea directorului executiv. De asemenea potrivit art. 36 a Legii cu privire la Asociaţiile de Economii şi Împrumut este prevăzut că adunarea generală a membrilor asociaţiei este de competenţa exclusivă a aprobării statutului, a modificărilor şi a completărilor la acesta.
Reieşind din aceste două prevederi legale aducem la cunoştinţă că Asociaţia va avea nevoie de o hotărîre de desemnare a noului director executiv şi a unei hotărîri de modificare a statutului/actului de constituire.

De asemenea Vă informăm că prin Legea nr. 261 din 19.12.2011 privind modificarea unor acte legislative, publicată în Monitorul Oficial nr. 24/27 în art. 52 se modifică art. 17 din Legea privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a înregistrărilor individuali nr. 220 din 19.10.2007 este stabilit că: Pentru înregistrarea modificărilor operate în actele de constituire şi în datele înscrise în Registrul de stat, persoana juridică depune la organul înregistrării de stat următoarele documente:
a) cererea de înregistrare a modificărilor, conform modelului aprobat de organul înregistrării de stat;
b) hotărîrea organului competent al persoanei juridice privind modificarea actelor de constituire şi a datelor înscrise în Registrul de stat; (anume Decizia Adunării Generale a Asociaţie.)
c) actul adiţional cu privire la modificarea actelor de constituire;
c1) avizul Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare – pentru asociaţiile de economii şi împrumut;
.

Avizul Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare este obligatoriu pentru a schimba administratorul Asociaţiei de Economii şi Împrumut.

Modul de obţinere a acestui aviz este reglementat în Regulamentul cu privire la exigenţele administratorilor asociaţiilor de economii şi împrumut, aprobat prin Hotărîrea Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare nr. 63/6 din 25.12.2007.

Potrivit pct. 31
din Regulamentul menţionat este prevăzut că administratorul asociaţiei de economii şi împrumut cu licenţa A trebuie să aibă studii medii de specialitate/superioare sau experienţă de muncă în activitatea financiar-economică de cel puţin 3 ani.
Potrivit pct. 32 din Regulamentul menţionat este prevăzut că administratorul asociaţiei de economii şi împrumut cu licenţa B trebuie să aibă studii superioare sau experienţă de muncă în activitatea financiar-economică de cel puţn 5 ani.

De asemenea potrivit pct. 36 din Regulamentul privind exigenţele administratorilor Asociaţiei de Economii şi Împrumut este stabilit că directorul executiv şi contabilul-şef sunt obligaţi să deţină [b]atestat de calificare, eliberat de Comisia Naţioană a Pieţei Financiare.

Pct. 44 din Regulamentul menţionat prevede că pentru obţinerea confirmării în funcţia de administrator a Asociaţiei de Economii şi Împrumut, desemnate în această calitate de organele de conducere ale acesteia, Asociaţia va prezenta Comisiei Naţionale pentru fiecare administrator o cerere de modelul stabilit în anexa Regulamentului, semnată de directorul executiv al asociaţiei la care se va anexa:
1. copia actului de identitate,
2. procesul-verbal/extrasul din procesul-verbal sau alt document al organului asociaţiei împuternicit de a lua decizia de desemnare în funcţia de administrator.
3. copiile diplomelor de studii,
4. declaraţia pe proprie răspundere cu privire la datoriile efective la împrumuturi, cu indicarea datoriilor expirate ale persoanei desemnate în funcţia de administrator, la data depunerii cererii de confirmare.
5. confirmarea scrisă semnată de administrator, privind studierea şi cunoaşterea prevederilor Legii cu privire la Asociaţiile de Economii şi Împrumut, statutului asociaţiei şi a regulamentelor ei interne, precum şi a prevederilor actelor normative ale Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare ce reglementează activitatea asociaţiilor.

După ce au cererea este întocmită şi sunt adunate toate anexele prevăzute cererea va fi înregistrată la Comisia Naţională a Pieţei Financiare pentru examinare şi confirmare.
Potrivit pct. 45 este stabilit că în termen de 15 zile lucrătoare din data depunerii cerereii de solicitare a confirmării în funcţia de administrator. Comisia Naţională examinează documentele prezentate, verificînd conformarea administratorului exigenţelor stabilite în Regulament şi confirmă sau respinge cererea de confirmare în funcţia de administrator.
efim.lupanciuc
 
Mesaje: 43
Membru din: Lun Ian 16, 2012 7:40 pm

Re: Întrebări-Răspunsuri

Mesajde efim.lupanciuc » Lun Mar 19, 2012 9:58 am

2. Care este cuantumul taxei de stat în procedura generală (acţiune civilă) şi procedura în ordonanţă?

Potrivit art. 345 alin. 2 Codul de Procedură civilă a RM este stabilit că cererea de eliberare a ordonanţei judecătoreşti se impune cu taxă de stat în proporţie de 50 la sută din taxa stabilită pentru cererea de chemare în judecată în acţiune civilă.
Astfel luînd un exemplu concret cînd suma pretenţiilor ce sunt solicitate spre încasare constituie 10000 lei în acţiunea civilă taxa de stat va constitui 300 lei.
În cazul cînd este cerută eliberarea ordonanţei judecătoreşti taxa de stat va fi constitui 50 % din taxa de stat de 300 lei astfel aceasta va constitui 150 lei.
efim.lupanciuc
 
Mesaje: 43
Membru din: Lun Ian 16, 2012 7:40 pm

Re: Întrebări-Răspunsuri

Mesajde ion.agachi » Mar Iun 26, 2012 4:48 pm

Întrebare:
Cum are lor suplinirea componenței membrilor consiliului AEÎ?
Răspuns:
Adunarea generală a membrilor alege membrii Consiliului şi membrii supleanţi. În cazul în care membrul consiliului şi-a dat demisia sau din careva motive se eschivează de la îndeplinirea funcţiei de membru al Consiliului Asociaţiei, acesta poate fi subrogat de unul din membrii supleanţi, care ocupă locul membrului consiliului demis pe durata rămasă a mandatului acestuia. Subrogarea membrilor consiliului retrași din componența consiliului se face în temeiul procesului verbal al consiliului Asociației la care participă majoritatea consilierilor.
ion.agachi
 
Mesaje: 12
Membru din: Mar Ian 17, 2012 10:17 am

Re: Întrebări-Răspunsuri

Mesajde aei.onesti.credit » Mar Oct 08, 2013 11:17 am

Urgent!!!
Am nevoie de model a cererii de radiere a ipotecii din Registrul Bunurilor Imobile, in legatura cu executarea integrala a obligatiunilor asigurate prin ipoteca.
Va multumesc anticipat!
AEI "Onesti-Credit".
aei.onesti.credit
 
Mesaje: 1
Membru din: Mar Feb 28, 2012 6:23 pm

Re: Întrebări-Răspunsuri

Mesajde efim.lupanciuc » Mar Oct 08, 2013 4:17 pm

Vedeți raspunsul aici: viewtopic.php?f=16&t=130
efim.lupanciuc
 
Mesaje: 43
Membru din: Lun Ian 16, 2012 7:40 pm


Înapoi la Suport

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron